۱۰ آبان ۱۳۹۱، ۲۰:۲۹

پیام آیت‌الله مکارم شیرازی:

سلمان فارسی متعلق به همه ایرانیان است

سلمان فارسی متعلق به همه ایرانیان است

کازرون - خبرگزاری مهر: آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به کنگره سلمان فارسی در کازرون آن حضرت را متعلق به همه ایرانیان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله ناصر مکارم شیرازی شامگاه چهار شنبه در پیام خود به کنگره بین المللی سلمان فارسی گفت: تشکیل این کنگره عظیم را که به عنوان بزرگداشت صحابی بزرگ رسول الله برگزار شده به همه بزرگان به ویژه امام جمعه شیراز و حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون تبریک می گویم.

وی افزود: بسیار مشتاق بودم که در میان شما باشم و از نزدیک در این مراسم پر شور شرکت کنم ولی تقدیر و کسالت درد پای شدید به توصیه پزشکان به استراحت مانع شد.

 آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: از آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس حوزه های علمیه کشور خواهش کرده ام که پیام اینجانب را به کنگره انتقال دهند.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: بزرگداشت بزرگان هر قوم و ملت و احیای نام و آثار و افکار و اندیشه علمی و اجتماعی آنها نشانه بیداری آن قوم و ملت است.

وی ادامه داد: سلمان فارسی متعلق به همه ایرانیان است و افتخار بزرگ برای ما محسوب می شود و تشکیل این کنگره در شهر کازرون به سبب بیداری و هوشیاری مردم خوب و با ایمان این شهر و انتساب سلمان بر طبق برخی روایات به این شهر است.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه این بیانیه یاداآر شد: یکی از امتیازات مهم سلمان فارسی بر سایر صحابه رسول خدا این است که سایر صحابه، اسلام به سراغشان آمد اما سلمان خود به سراغ اسلام رفت.

وی تصریح کرد: سلمان از مشاوران ویژه پیامبر بود و بسیاری از شب ها با آن حضرت جلسه خصوصی داشت و حتی در روایات اسلامی مقامی والاتر از لقمان حکیم برای او ذکر شده است.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: فضائلی که برای سلمان ذکر شده درباره هیچ یک از صحابه نیامده  و همین در منقبت او کافی است که پیامبر وی را از اهل بیت خود توصیف می کند وامام علی ( ع ) فضیلت سلمان را در منحرف نشدن سلمان از راه اصیل بر می شمرد و از بدایع روزگار است که وی با طی الارض بر سر جنازه آن حضرت حاضر شد.

کد خبر 1733561

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha